Életrajz
Kirsten Johnson 1989 óta foglalkozik behatóan az emberi jogi kérdésekkel és a vizuális kreativitással egyaránt, mint dokumentumfilm operatőr és rendező. Több mint negyven darab egész estés dokumentumfilmnek az elsődleges operatőre, és számtalan másiknak a segéd operatőre. A The Above című dokumentumfilm rendezését a New York-i Filmfesztiválon mutatták be, a The Intercept's Field of Vision részeként, amelyet Laura Poitras vezetett. A Laura Poitras-val való szoros együttműködése Kirsten Johnson-nak azonban nem csak egy mesterműhöz köthető. Az Oscar-díjas Citizenfour rendezésénél Poitras Johnson-t kérte fel egyik operatőrének illetve a Julien Assange-on alapuló, Risk című film is közös munkájuk eredménye.
Poitras vizuális kiállításában is felhasználta Johnson film felvételeit a Whitney Múzeum 2016-os tavaszi külön show-ján, a 2012-es The Oath című filmért kapott Sundance Cinematography díjat pedig testvériesen megosztották egymással. Szintén hosszútávú kollaboráció köti Kirsten Johnson-t Amy Ziering-hez és Kirby Dick-hez, amelynek gyümölcse lett az Oscar-díjas The Invisible War, az Outrage, This Film is Not Yet Rated és a Derrida. A 2004-es Katy Chevigny-vel közösen készített, a Sundance fesztiválon bemutatott filmjét, a Deadline-t a NBC főműsoridőben vetítette le, és megnyerte a Thurgood Marshall-díjat.
Első dokumentumfilmje az Innocent Until Proven Guilty címet kapta, amely a Berlini Filmfesztiválon mutatkozott be, majd az HBO műsorán futott. Operatőrként ezen felül részt vett a Fahrenheit 9/11, az Oscar-díjjal jelölt Sandy McLeod rövidfilm az Asylum, az Emmy-díjas Ladies First, a We Came to Testify, a Tribeca nyertes Pray the Devil Back to Hell elkészítésében is. Számtalan a Sundance-en debütáló dokumentumfilmen is dolgozott, többek között A Place at a table-n és az American Standoff-on.
A Cameraperson a harmadik egész estés dokumentumfilmje, amit rendezőként jegyezhet. Korai filmes tapasztalatait a Djibril Diop Mambety-el és Ousmane Sembene-el közös filmes munkák formálták Nyugat-Afrikában, amely később arra ösztönözte, hogy pályázzon a Francia Nemzeti Film Iskolához (La Femis), ahol sikeresen elkezdte filmművészeti tanulmányait. Karrierjét Oscar díjak és jelölések kísérik, jelentős filmfesztiválok közönség díjai, és világszerte tíz milliós nézettség.
A NYU Graduate Journalism Department-ban a Visual Thinking kurzuson találkozhatunk Johnson-al, mint óra adó, illetve a New York-i School of Visual Arts-on vezet operatőri kurzusokat. Gyakran szervez workshop-okat fiatal operatőrök és dokumentumfilmesek részére az Arab Művészeti és Kulturális Alapprogram égisze alatt Egyiptomban, Szíriában, Libanonban és Szaúd-Arábiában.
Verzió - Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál
Operatőr
Dokumentumfilm | |
---|---|
2024 |
One Bullet |
2022 |
Un pur espion |
2019 |
Museum Town |
2018 |
A Thousand Thoughts |
2017 |
Sugárzó remények |
2016 |
A kamera mögött |
Risk |
|
2015 |
The Above |
2014 |
1971 |
Born to Fly |
|
Citizenfour |
|
The Wound and the Gift |
|
2012 |
A Place at the Table |
Here One Day |
|
Invisible War, The |
|
Virgin Tales |
|
2010 |
No Woman, No Cry |
The Oath |
|
2008 |
Pray the Devil Back to Hell |
Throw Down Your Heart |
|
2007 |
Darfur Now |
Mike kapitány hadjárata |
|
2004 |
Deadline |
2002 |
Derrida |
2001 |
Perpetua 664 |
Rendező
Dokumentumfilm | |
---|---|
2020 |
Dick Johnson halálai |
2016 |
A kamera mögött |
2015 |
The Above |
2004 |
Deadline |
1999 |
Innocent Until Proven Guilty (Tévéfilm) |
1995 |
Bintou in Paris |
Forgatókönyvíró
Dokumentumfilm | |
---|---|
2020 |
Dick Johnson halálai |
1995 |
Bintou in Paris |
Színésznő
Dokumentumfilm | |
---|---|
2016 |
A kamera mögött |
Rövid | |
---|---|
1997 |
Blind Spot |
Producer
Dokumentumfilm | |
---|---|
2016 |
A kamera mögött |
2015 |
The Above |