Halál Velencében

Előzetes 2

Tartalmak(1)

Gustav von Aschenbach, a híres zeneszerző, egy szakmailag és emberileg is kimerítő év után a tízes évek Velencéjének csodálatos tengerpartján keres nyugalmat. Már az első napon felfigyel az édesanyjával szintén a szállodában nyaraló fiúcskára, Tadzióra, aki a szenvedélyesen keresett tökéletes szépség megtestesítőjévé válik a szemében. Miközben mindent megtesz, hogy közelebb kerüljön a fiúhoz, a Lido légköre is mind nyugtalanítóbbá válik: a városban felüti a fejét a pestis. A film Thomas Mann azonos című novellájából készült. (MTVA)

(több)

Recenziók (3)

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol Seen on a wide screen in the classy premises of Slovácké divadlo and I have to say that it was my greatest experience at SFS so far!! A visual and auditory feast with Visconti's incredible magic with images and the divine music of Gustav Mahler. Even the story, however simple, can captivate with its poignancy on the theme of forbidden love and the decay of society and the human spirit. However, it is how and where you see the work that is essential to the overall impression. This really belongs in the cinema. ()

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol Musical beauty abused for narrative emptiness and a dragging camera capturing Venice, Bogarde, and Andrésen. Visconti does exactly what I condemn in acclaimed directing giants. He films for himself and only sends the viewer his smug smile. I hate the impersonal form at the expense of the story, and therefore, I would be a hypocrite if I judged it better. ()

NinadeL 

az összes felhasználói recenzió

angol In the context of the German Visconti trilogy, this is an interesting piece. The Damned was a mannerist film of low artistic quality, but this one had quite a bit of energy mainly thanks to Mann's book. The climax amounts to the very conciliatory forgiveness of a nation defined by an all-powerful elite. ()