Úrvacsora

Előzetes

Tartalmak(1)

A trilógia második filmjében Bergman még mélyebbre ás az emberi lélek feltárásában. A Tükör által homályosan szeretet-Isten problémájának helyébe itt a szerelem-szeretet-Isten komplexus lép. Főhőse a közép-svédországi Dalarna tartomány egyik kis falujának papja, a már nem egészen fiatal Tomas Ericsson lelkész. Vajon milyen papnak bizonyul, hogy adhat híveinek lelki vigaszt az, aki hosszas tépelődés során megértette rég: Isten nem segít, Isten nevében hiába a szó, csak mi emberek és Isten rossz papja lettünk egyre reménytelenebbek. "Mindvégig az az ÉN áll a középpontban, aki fenyegetőzik, dühöng, könyörög, és aki szeretne kikerülni a zavaros helyzetéből. Folyamatos játék zajlik a főoltár előtt. A mindent lezáró végső dráma: Nem engedem el a kezed, amíg áldásodat nem adod rám." Az ÉN bemegy a templomba, magára zárja az ajtót, és ott marad lázas állapotban. Az éjszaka kétségbeejtő csendje, a sírok, a halottak, a sóhajtó orgonasípok, a patkányok, a múlt szagfoszlányai, a homokóra, az iszony, amely épp ennek az éjszakának szülötte. Ez a GETSEMÁNE, a keresztre feszítés, az ítélet. „Istenem, én Istenem, miért hagytál el engem?" (M5)

(több)

Videók (1)

Előzetes

Recenziók (2)

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol Ingmar Bergman was simply such a unique director that even from detailed shots of faces, he could create a one-and-a-quarter-hour-long film that has immense depth and is capable of conveying as much as ten films combined couldn't. Gunnar Björnstrand was an incredible actor, and it was essentially irrelevant what role he played because he always immersed himself in it fully. ()

NinadeL 

az összes felhasználói recenzió

angol Ingmar has done it again. I wanted to die again. But that letter read by Ingrid Thulin killed me more than the endless scene of Inna Churikova in I Want the Floor, which for many years represented the peak of my patience. More edits, please. That way, I’ll decompose a little less on the inside. ()

Hirdetés

Galéria (51)