Isten veled, ágyasom!

  • Kína Ba wang bie ji (több)
Előzetes
Dráma / Romantikus / Zenés / Háborús
Kína / Hong Kong, 1993, 171 perc

Rendező:

Kaige Chen

Adaptáció:

Lillian Lee (könyv)

Forgatókönyvíró:

Wei Lu, Lillian Lee, Bik-Wa Lei

Operatőr:

Changwei Gu

Zeneszerző:

Jiping Zhao
(további alkotók)

Tartalmak(1)

Ketten szeretik a rajongott színészt: a gyönyörű prostituált és vetélytársa, a színpadon és az életben is női szerepet élő színész-barát. Drámájuk hátteréül a modern Kína megrázó eseményei szolgálnak. Egy lány, aki egyikük nővé válik, megszakítja a férfiak közötti szoros kapcsolatot. (Hungarofilm Vállalat)

Recenziók (2)

Prioritize:

Matty 

az összes felhasználói recenzió

angol Life – masks – theatre. Chinese actors’ relationship to Chinese opera and Chinese opera’s relationship to the rest of society during five decades of Chinese history. Thanks to the colourfulness and composition of the shots, Farewell My Concubine is a captivating work that is not in any way harmed by its length. On the contrary, after an hour I had become accustomed to the different cultural environment and began to get into the story. The film contains historical facts, but they are less important than the atmosphere of the given era and opera’s significance within it. After the opening training of the future artists and the closing brutal suppression of one theatre by another (communist), this visually poetic film is not in any way indebted to China’s reputation as a harsh land. 80% ()

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol A very intense film where you wouldn't expect it to be one of the best blends of personal drama, human drama, and societal drama. But that's exactly what you get from it, and on top of that, you also have very powerful scenes that are capable of etching themselves into your memory for a long time. A film that doesn't let you catch your breath. ()