Orson Welles szemei

(fesztivál filmcím)
  • Egyesült Királyság The Eyes of Orson Welles
Előzetes
Dokument
Egyesült Királyság, 2018, 115 perc

Rendező:

Mark Cousins

Forgatókönyvíró:

Mark Cousins

Operatőr:

Mark Cousins

Szereplők:

Mark Cousins, Orson Welles (a. f.)

Tartalmak(1)

Mark Cousins esszéfilmjében végig a film írója és narrátora beszél, szubjektív szempontok szerint végigelemezve a nagy rendező, Orson Welles filmjeit, elsősorban – és ebben a cím is eligazít bennünket – Welles sajátos nézőpontjára, képzőművészettel való viszonyára figyelemmel. Egy archívumi dobozban talált képek indítják el az elemzést, Cousins a filmjelenetek, a nagyszerű betétek mellé Van Gogh és Tintoretto képeket rendel, ugyanúgy, mint Welles saját rajzait, skicceit. Fellini mellett Welles lehetett a legjobban rajzoló filmes alkotó. Cousins nem is kívánja elrejteni, hogy megátalkodott rajongó. A filmet igazán működőképessé Timo Langer vágó tette, az ő munkája nélkül már az első percek után nem lenne több ez a munka egy rajongói levélnél, így viszont nagyszabású áttekintés, mély és szokatlan bevezetés az egyik legnagyobb valaha élt filmes életművébe. (Budapesti Klasszikus Film Maraton)

(több)

Videók (2)

Előzetes

Recenziók (1)

Goldbeater 

az összes felhasználói recenzió

angol Mark Cousins ​​took a relatively unorthodox approach to this movie - as an open letter to Orson Welles. He addresses him countless times, asking him questions and trying his best to immerse himself in the master's soul - sometimes aptly, sometimes rather awkwardly, sometimes perhaps even boldly. Orson Welles himself responds to this letter during the course of the movie. This concept is the backbone of the movie and at the same time its weakness. It presents a very subjective view of the life of a famous director (through his drawings and sketches, which were pretty much insignificant), but  all the effort of meditating on the soul of such a complex person such as Welles, is undoubtedly overshadowed by actual valid facts, which the documentary probably should have been based on as that is what audiences want. Moreover, Welles's answer is just a dream and made up by the writer and as such is an unsubstantiated addition to be able to humorously conclude the project. All this lasted almost two hours, which is really too much time to spend on this type of subjective navel-gazing. [KVIFF 2018] ()