Český žurnál - Série 5 (2017) (évad)


Végkimerülésig (S05E04)

(fesztivál filmcím) (epizód)
  • Csehország Hranice práce (több)
Dokument
Csehország, 2017, 1 h 10 perc

Tartalmak(1)

Saša Uhlová újságírónő nekiindul, hogy felfedezze, milyenek a körülmények a Cseh Köztársaság legrosszabbul fizetett munkaköreiben. Jelentkezik kórházi mosodásnak, csirketelepi munkásnak, kasszásnak, hulladék-feldolgozóba szemétválogatónak. Az e helyeken gyűjtött tapasztalatairól készített személyes hangvételű riportsorozatát az A2larm.cz honlapon tett közzé. Apolena Rychlíková a titokban készített felvételeket kombinálja Uhlová mindennapjaival és felolvasott kommentárjaival. (Verzió - Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál)

(több)

Recenziók (2)

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió (ehhez a tévésorozathoz)

angol I appreciate Saša Uhlová's project, and therefore I am even more disappointed that I have to express my disappointment with how the documentary turned out. I considered the idea of a series of investigative visits to companies relying on low-skilled workers to be necessary and impactful. I read the original texts with enthusiasm, and the reactions to them allow for a better definition of the dividing line of political opinions across society than anything else. Unfortunately, Apolena Rychlíková's film adds practically nothing to them - on the contrary, it dilutes them. The technical quality of the hidden camera footage is desperate, and the content of the documentary is ambivalent. Instead of analyzing her own feelings, Saša should have focused on the stories of those for whom the environment that traumatized Saša is a long-term fate, not a short excursion. Overall impression: 50% out of respect for Saša. ()

Isherwood 

az összes felhasználói recenzió

angol An unnecessary illustration for the best reporting series of this year. Not reading honest stories from work every week that you don't want to do, I would probably damn this documentary completely. It is a picture book that adds nothing because Apolena Rychlíková is not capable behind the camera. It is careless editing that does not take into account that Saša Uhlová is a writing goddess, but her monotone voice kills you halfway through. The few excerpts from family life won't save it because they don't show anything (and sometimes too much the other way around). Unlike in written texts, we learn the absolute minimum about people who do laundry every day, work with meat or sort waste. ()

Hirdetés

Galéria (17)