Tartalmak(1)

Francois Perrin, a kétbalkezes újságíró hosszú szünet után végre állást kap a millárdos Rambal-Cochet egyik lapjánál. Éppen riportot készít egy nagyáruházban, amikor vesztére belebotlik a nagyfőnök elkényeztetett csemetéjébe. A tízéves Eric új játékcsodát vásárolna magának, de egyik sem nyeri meg a tetszését - míg meg nem pillantja a csetlő-botló újságírót. Benne fedezi fel a keresett játékot, és ellentmondást nem tűrően közli kísérőivel, hogy azonnal csomagolják be és vigyék is a lakására. Az emberi játékszerré avanzsált Francois megpróbál jó képet vágni a dologhoz, nem sejtve még, hogy a java csak most következik. (FilmBox Family)

(több)

Recenziók (4)

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol Pierre Richard is the toy of the son of an executive in a tragicomic story with a social-critical background. No, that sounds bad, let me try again. It’s Richard’s best film. Yeah, that’s better. An amusing reflection on whether money can buy everything, including human dignity. And can it really? Watch this film and see for yourselves, it’s worth it. ()

D.Moore 

az összes felhasználói recenzió

angol A sombre but very good comedy with a message that is still true inside. Pierre Richard's performance is superb, and Francis Veber's script lets his talent shine through in many ways. ()

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol French comedy has never been my favorite genre and Pierre Richard was mainly a fool to me. But this movie showed me how wrong I was and what unnecessary prejudices I had. It's a great comedy that is not unnecessarily grotesque or overdone, and it also has a strong socio-critical subtext. ()

angel74 

az összes felhasználói recenzió

angol Who else but Pierre Richard could be manipulated into the role of a living toy intended for the spoiled and ill-mannered son of a rich press magnate. He may not come across as goofy here as in other films this unique comedian has starred in, but he won my sympathy all the more. The acclaimed French director Francis Veber has made an excellent bitter comedy with a strong social and moral subtext that manages not only to entertain brilliantly, but also to make the viewer reflect on life's values. I'm completely blown away that this movie was made over forty-five years ago and yet it is still extremely relevant. (90%) ()