A tó tükre

(sorozat)
  • Egyesült Királyság Top of the Lake
TV szpot 1
Thriller / Misztikus / Krimi / Dráma
Ausztrália / Egyesült Királyság / Új-Zéland / Egyesült Államok, (2013–2017), 11 h 6 perc (Percek: 45–60 perc)

Forgatókönyvíró:

Jane Campion, Gerard Lee

Zeneszerző:

Mark Bradshaw

Szereplők:

Elisabeth Moss, Thomas M. Wright, Holly Hunter, Peter Mullan, Michelle Ang, Jacek Koman, David Wenham, Jay Ryan, Cohen Holloway, Lucy Lawless (több)
(további alkotók)

Évad(2) / Epizódok(13)

Tartalmak(1)

Jane Campiontól, a Zongoralecke Oscar-díjas író-rendezőjétől jön ez a Golden Globe-díjas misztikus dráma, melyben olyan sztárok tűnnek fel, mint Elisabeth Moss, Peter Mullan, David Wenham és Holly Hunter. Mikor Tuit, a 12 éves terhes lányt az utolsó pillanatban kimentik, mielőtt beleölhetné magát egy jéghideg Új-Zélandi tóba, a rendőrségre vitt kislányt Robin Griffin (Moss), a közösség szemében kívülállónak számító nyomozónő kérdezi ki. A lány nem hajlandó megindokolni tettét, és mikor nem sokkal később újra eltűnik, Robin egy belterjes és barátságtalan közösség szörnyű titkai között találja magát. (FilmBox)

(több)

Felhasználói recenzió gudaulin ehhez a sorozathoz (1)

A kínai lány (2017) (S02) 

angol I have only seen the 2nd season and it is quite possible that the first season of Top the Lake is significantly better - after all, the quality of the scripts of Westworld seasons 1 and 2 is divided by at least half a galaxy - but after a disappointing experience with China Girl, I don't have the slightest courage to risk a collision with something so clumsily written. It is a mystery to me how the series deserves such wide publicity because when watching the series characters, I felt as if Saga Noren's psychiatric diagnosis from The Bridge series was a contagious disease and an epidemic broke out among the antipodes. I practically always had a feeling of inappropriateness, and the behavior of the characters lacked internal logic and their emotional reactions were strange, as if influenced by drug intoxication. Jane Campion is not a skillful storyteller, but everything cannot be attributed to stylistic flaws. During the attack of the wild wheelchair user, I had the impression that the creative tandem openly made fun of me. Of all the feminist works of the last decade, which conjugate gender in every way, China Girl appears to me to be unquestionably the weakest and fails as a crime thriller as well as a social drama. The only bright spot was the presence of the likable and unique Elisabeth Moss in the lead role. With a different script, her casting could have meant a victory. Overall impression: 25%. ()