Michael

  • Ausztria Michael
Előzetes
Dráma / Thriller
Ausztria, 2011, 96 perc

Rendező:

Markus Schleinzer

Forgatókönyvíró:

Markus Schleinzer

Operatőr:

Gerald Kerkletz

Zeneszerző:

Lorenz Dangel

Szereplők:

Michael Fuith, David Rauchenberger, Christine Kain, Ursula Strauss, Victor Tremmel, Gisela Salcher, Simon Jaritz, Markus Schleinzer, Gerda Drabek (több)
(további alkotók)

Tartalmak(1)

A Michael egy 10 éves kisfiú és egy 35 éves férfi kapcsolatának utolsó öt hónapját dolgozza fel. A férfi házának pincéjében tartja fogva a kisfiút és használja ki őt. A nyomasztó kamaradráma szenvtelenül és őszintén ábrázolja egy pszichésen zavart ember motivációit, s kapcsolatát áldozatával. A rendező Markus Schleinzer többek között Michael Haneke mozijainak, a legjobb kortárs osztrák filmek – mint az Oscar-díjas Pénzhamisítók – és számos európai koprodukció casting direktoraként szerzett tapasztalatot. A Michael Schleinzer első játékfilmes rendezése, amely különösképpen az Ausztriát megrázó pedofil-ügyek függvényében figyelemreméltó alkotás. Bár a rendező nem akar közvetlen utalásokat tenni az elmúlt évek botrányaira, de mégis a történtek megértését segíti a Michael. Filmje szenvtelenül, objektíven, de mindvégig az ízlésesség határain belül igyekszik bemutatni egy beteg elme gondolkodásmódját, s hétköznapjait az elrabolt kisfiúval. (Vertigo Média)

(több)

Videók (1)

Előzetes

Recenziók (2)

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol A mature, focused and precise debut by casting director Jessica Hausner and Michael Haneke. The rumor that this is Haneke-style plagiarism is false. Schleinzer learned a lot from his master (sharp editing, a cool, analyzing camera, TV coverage in the background), but he's going his own way. He is far from being a surgical precise pathologist of the plot, and he is not afraid to immerse himself in it, to use sarcasm, connect events more and not make only narrow Haneke fragments of chance. Michael is a riveting dive into the abnormal normality of a pedophile. Despite the heated theme, he has a measured and civilian tone, he is able empathize and does not manipulate. The hypnotic sequence of scenes at the end escalates and ends with a typical cut "to the pace" just when it is supposed to end. Next to Dresen's Stopped on Track, the bright highlight of the 46th annual Karlovy Vary IFF. ()

Galéria (19)