Coco Chanel

  • Franciaország Coco avant Chanel (több)
Előzetes 2

Tartalmak(1)

Egy közép-franciaországi kislány, aki árvaházba kerül a nővérével, és minden vasárnap hiába várja, hogy érte jöjjön az apukája. Egy kávéházi énekesnő, elhaló hanggal, aki egy csapat részeg katona előtt lép fel. Egy alacsony varrónő, aki egy vidéki szabó hátsó műhelyében szegi fel a ruhákat. Egy kezdő kurtizán, aki túl sovány, és akinek menedéket védelmezője, Etienne Balsan nyújt a könnyűvérű nőcskék és az éjszakai császárok világában. Egy szerelmes asszony, aki azt állítja, hogy sosem lesz senki felesége, különösen nem Boy Capelé, a férfié, aki pedig imádja. Egy lázadó, akit a kora társadalmi elvárásai béklyóba zárnak, és aki a szeretői ingét hordja. Ez Coco Chanel története, aki azelőtt testesítette meg a modern nőt, mielőtt azt kitalálta volna a világ számára. (Fórum Hungary)

(több)

Recenziók (3)

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol Cultured, conservative, and horribly mannerist. That might not be a problem, but aren't these the very traits that Coco Chanel fought against with her work? From my point of view, Anne Fontaine has simply reduced the personality of the revolutionary to a middle-class spectacle for the readers of style magazines. ()

NinadeL 

az összes felhasználói recenzió

angol Coco Before Chanel is paradoxically perfectly complementary to the film Coco Chanel & Igor Stravinsky because it deals with exactly the period in Gabriela's life before Igor. And Audrey Tautou her a face to the version of Coco who was still a nobody, still an independent young lady stifled by the conventions of Art Nouveau society. She wasn't somebody yet, but she knew that she could achieve success by associating with the right men. Gabriela was very smart and in retrospect it seems she was emancipated as well, but she just always wanted to be independent. ()

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol This is an example that not all biographical films are absolutely captivating. Yes, Audrey Tautou played the offered role brilliantly, on the other hand, it doesn't bring much innovation and it basically just captures a dry segment of the life of a famous French fashion woman, the segment before she became so famous and respected. Hence the French title, which is much more descriptive than the dull Czech one. ()