Tartalmak(1)

1955. Egy sportriporter megismerkedik Veronika Vossal, az egykori UFA-filmcsillaggal. A szeretője lesz a titokzatos, vonzó „végzet asszonyának” és megpróbálja kifürkészni titkait. A volt férjtől tudja meg, mi a helyzet valójában Veronikával: először a karrierje, aztán a házassága jutott válságba, inni kezdett, aztán rászokott a morfiumra. Egy gátlástalan orvosnő kezébe került, aki pácienseit rászoktatja a drogokra, hogy hozzájusson a vagyonukhoz. Az újságíró elhatározza, hogy megmenti az asszonyt, az események azonban tragikus fordulatot vesznek. (Örökmozgó)

(több)

Recenziók (2)

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol From my point of view, this is a rather average drama by Fassbinder, which imitates traditional melodramas produced by German UFA studios from the period of the German Third Reich. The director uses the tragic fate of a film diva addicted to opioids to subtly remind us of the Nazi past of many German artists. The motif of drugs is interesting - Fassbinder himself tried many of them, and ultimately, shortly after completing the film, he fatally overdosed. Overall impression: 55%. In my opinion, the pace is a bit slow and the film's presentation is traditionalist. ()

NinadeL 

az összes felhasználói recenzió

angol A killer Fassbinder over-stylized story that should be an homage but is instead just an embarrassing mockery. Outside of time and space, he rides the wave of all those Sunset Boulevards and their leitmotifs about fallen divas, whose generation was knocked out of public life no later than in 1952 (in the West) along with the garish colors of Singin' in the Rain. ()

Hirdetés

Galéria (45)