Egy nehéz év

  • Magyarország Ennél csak jobb jöhet (több)
Előzetes 1

Tartalmak(1)

Albert (Pio Marmaï) igazi kisstílű semmirekellő, aki felnőtt fejjel sem jut előbbre az életben. A sors összehozza a kényszeresen vásárló Brunóval (Jonathan Cohen), akivel ingyen sör reményében elmegy egy klímaaktivista gyűlésre. A két férfi egy vonzó tüntetőnek (Noémie Merlant) köszönhetően az ökoharcosok között marad, annak ellenére, hogy igazából egyáltalán nem érdekli őket a Föld megmentése. A társaság tagjai egyre jobban befogadják őket, nem tudván, hogy Brunó és Albert csak a saját hasznát keresi az akciókban. Eközben a két barát között egyre nő a feszültség a lányért való versengésben. (Mozinet)

(több)

Videók (6)

Előzetes 1

Recenziók (1)

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol Toledano and Nakache are experienced hitmakers, so they know how to shoot a film with ease, how to help themselves with music and how to get actors to turn in performances that are easy to consume. Despite that, their new film comes across as dramaturgically clumsy, as it has problems with the characters’ basic motivations and the logic of their actions. Of course, it doesn’t hurt that the film is a satire about the confusing present and its climatic and social anxieties. Unfortunately, however, it isn’t entirely clear where and at whom A Difficult Year is aimed. It’s a sort of standard comedy-sedative. Problems are used as backdrops and humour as an opportunity to avoid thinking about serious issues. Furthermore, that humour is largely superficial, completely lacking the polished, relaxed and apt humanism of The Specials and The Intouchables. Compared to those two films, A Difficult Year seems perfectly detached from reality. This is (being fully aware of the stereotypical nature of the statement) a lazy piece of work by French guys in their fifties who don’t want to think too much about what they are actually making. So they build a sort of safe space full of clichés and situations that don’t make sense in the end and lead only to a bland, midcult climax. The hypocrisy of consumerism is dumbly and arrogantly parodied by a work that is itself a perfect product of consumerism. And round and round we go. ()

Galéria (13)