Tartalmak(1)

A harmincas évek Magyarországára helyezett történetben az idős férjnek autószerelőműhelye van fiatal segéddel. Szenvedély támad az asszony és a segéd közt, meg akarják ölni a férjet, de az nem hal meg. A szeretők nekivágnak a világnak, ám az asszony félúton visszafordul. A kórházból hazatérő férj leüti a segédet, s minden marad a régiben. A férj életbiztosítást köt. Hazaúton a segéd megöli a férjet, s a halottal együtt a szakadékba löki a kocsit, de ő is megsebesül. Az ügyész gyilkossággal vádolja a férfit. Az asszony mindent bevall. A tárgyaláson a biztosító érdekeinek megfelelően ejtik a vádat, s az asszony megkapja az életbiztosítás összegét. Ebből az ügyvéd levonja a maga részét, majd az írnok jelentkezik a többiért. A zsarolóval együtt bánnak el. Az asszony bejelenti, hogy gyermeket vár. Ezt megünneplik, s útközben hazafelé a kocsi mindkettőjükkel belezuhan a szakadékba. (Budapest Film)

(több)

Recenziók (1)

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol It is going to sound corny, but every long and masterfully composed shot in this film has the weight of Old Testament rigor. The austere and strict testimony of guilt, punishment and a law above the law stands out for its fantastic camera, the unforgettable choice of central characters, fascinating work with sound (the second plan infiltrates the atmosphere of the first as a phantom) and, above all, the brilliant directing of all this. Although the film ends with a stern quote from Revelations, there is still a certain significant dynamic herein that arises between the prophecy of a laconic prosecutor and the soothing of a slickly pandering priest. Fehér responds to the aporia of forgiveness/unforgivable sin with a heavily ceremonial and fascinating cinematic language, which is also used, among others, by Béla Tarr. Contemplative ecstasy which apparently blooms exclusively in Pannonia. ()